DOI: https://doi.org/10.32515/2414-3820.2020.50.206-218

Підвищення ефективності функціонування виробничо-технічної бази сервісних підприємств

О.І. Субочев, Д.С. Білий, О.Є. Січко

Об авторах

О.І. Субочев, доцент, кандидат технічних наук, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна, e-mail subohev.alex@gmail.com, ORCID ID: 0000-0002-6867-9991

Д.С. Білий, студент, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна

О.Є. Січко, доцент, кандидат технічних наук, Національний транспортний університет, м. Київ, Україна, e-mail sae@ua.fm, ORCID ID: 0000-0003-4027-3890

Анотація

Запропоновано формування дробового факторного експерименту для побудови за допомогою методу регресійного аналізу лінійної залежності цільового функціонала від варійованих змінних. Побудовано матрицю експерименту, яка полягає в моделюванні технологічного процесу сервісних підприємств, у визначенні варійованих змінних у всіх значеннях цільового функціонала. Для дослідження впливу рівня механізації на показники функціонування технічного обслуговування і ремонту необхідно визначити ступінь впливу механізації на трудомісткість ремонтних робіт. Отримано результати обробки масиву даних спостережень з використанням кореляційно-регресійного аналізу. Перевірка моделей за критерієм Фішера показала, що найбільше наближення спостерігається при апроксимації наявних даних рівнянню регресії. Встановлено, стосовно до штатного оснащення постів поточного ремонту особливої уваги і впровадження в практику виробництва заслуговують механізовані технологічні комплекси на спеціалізованих постах по заміні і поточному ремонту двигунів, агрегатів і вузлів ходової частини канавного типу і на підйомниках. Одержано оптимальні значення досліджуваних факторів як для максимуму прибутку від виконання технічного обслуговування і ремонту автомобілів, так і для мінімуму часу перебування автомобілів у несправному стані.

Ключові слова

сервісне підприємство, матриця експерименту, досліджувані фактори, оптимальні значення

Повний текст:

PDF

References

1. Andrusenko, S.I. & Bugajchuk, O.S. (2016). Organіzacіya tekhnіchnoї ekspluatacії avtomobіlіv v Ukraїnі za suchasnih umov. [Organization of technical exploitation of automobiles in Ukraine for crazy minds]. Vіsnik NTU: Serіya «Tekhnіchnі nauki». Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Kyiv: NTU, Vol. 1 (34), 12-20 [in Ukrainian].

2. Bereznyac'kij, V.V. (2016). Optimіzacіya chasu prostoyu avtomobіlіv u remontі і obslugovuvannі za rahunok udoskonalennya operativnogo planuvannya vikonannya cih robіt. [Optimization of the downtime of cars for repairs and maintenance for repairs. Improved operational plan]. Vіsnik NTU. Serіya «Tekhnіchnі nauki». Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Kyiv: NTU. Vol. 1 (34). 56-59. [in Ukrainian]

3. Markov O.D., Koval'ov A.P., Skiba., O.O. (2016) Optimіzacіya virobnichoї strukturi avtoservіsu [Optimization of production avtoservis]. Vіsnik NTU. Serіya «Tekhnіchnі nauki». Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Kyiv: NTU. Vol. 1 (34). 247-254 [in Ukrainian].

4. Markov, O.D. (2018). Faktori rozvitku avtoservіsu. [Development factor for car service] Vіsnik Nacіonal'nogo transportnogo unіversitetu. Serіya «Tekhnіchnі nauki». Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Kyiv : NTU. Vol. 1 (40), 203-214 [in Ukrainian].

5. Tarandushka, L.A. & Yanovs'kij, V.V. (2018). Ranzhuvannya nomenklaturi poslug dlya avtoservіsnih pіdpriєmstv [Ranking of the nomenclature of services for car service enterprises]. Vіsnik NTU. Serіya «Tekhnіchnі nauki» . Kyiv: NTU. Vol. 3 (42), 146 – 153 [in Ukrainian].

6. Savіn, Y.H. & Mitko, M.V. (2016). Docіl'nіst' stvorennya virobnichih pіdrozdіlіv z obslugovuvannya ta remontu avtomobіlіv. [Associativity in the field of robberies for servicing and repair of cars]. Vіsnik NTU. Serіya «Tekhnіchnі nauki». Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Kyiv: NTU. Vol. 1 (34), 424-429 [in Ukrainian].

7. Markov, O.D. & Veretel'nikova, N.V. (2015). Obslugovuvannya klієntіv avtoservіsu. [Servicing a car repair service]. Kyiv: Vidavnictvo Karavela [in Ukrainian].

8. Markov, O.D. & Rudkovs'kij, S.M (2015). Problemi upravlіnnya pіdpriєmstvami avtoservіsu. [Problems of car service management]. Lemeshins'kij Vіsnik Hmel'nic'kogo nacіonal'nogo unіversitetu.: Tekhnіchnі nauki. Vol. 2(223). [in Ukrainian].

9. Sahno, V. P. & Svostіn-Kosyak, D.O. (2017). Formi organіzacії monіtoringu tekhnіchnogo stanu transportnih zasobіv. [Form the organization of monitoring the technical camp of transport concerns]. Vіsnik Nacіonal'nogo transportnogo unіversitetu. Serіya «Tekhnіchnі nauki». Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Kyiv: NTU. Vol. 37, 373-380. [in Ukrainian].

10. Andrusenko, S.І. & Bugajchuk, O. S. (2014). Modelyuvannya bіznes-procesіv pіdpriєmstva avtoservіsu [Model of business processes for car service]. Kyiv: Kafedra [in Ukrainian].

11. Ludchenko, O.A., Ludchenko, YA.O. & CHerednik, V.V. (2012). Upravlіnnya yakіstyu tekhnіchnogo obslugovuvannya avtomobіlіv: navch. posіb. dlya stud. vishch. navch. zakl. za red. O.A. Ludchenka. Kyiv : Un-t "Ukraїna" [in Ukrainian].

12. Subochev, O.I. (2001). Pіdvishchennya efektivnostі avtoservіsnih pіdpriєmstv na osnovі prіoritetіv transportnogo procesu. [Efficiency improvement of vehicle care enterprises on the transport process priorities basis]: avtoref. dis. na zdobuttya nauk. stupenya kand. nekhn. nauk : Spec. 05.22.20 «Tkspluatacіya ta remont zasobіv transportu». Kiїv [in Ukrainian].

13. Pogorєlov, M.G., Larіn, O.M. & Subochev, O.I. (2011). Optimіzacіya pokaznikіv funkcіonuvannya avtoservіsnih pіdpriєmstv z urahuvannyam faktorіv prіoritetnostі. [Optimization of performance indicators of car service enterprises taking into account priority factors]. Vіsnik Skhіdnoukraїns'kogo nacіonal'nogo unіversitetu іmenі Volodimira Dalya, SNU іm. Volodimira Dalya. Lugans'k, Vol. 6(120). 78 – 84 [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія

  1. Андрусенко С.І., Бугайчук О.С. Організація технічної експлуатації автомобілів в Україні за сучасних умов. Вісник НТУ: Серія «Технічні науки»: науково-технічний збірник. Вип. 1 (34). К.: НТУ, 2016. С. 12-20.
  2. Березняцький В.В. Оптимізація часу простою автомобілів у ремонті і обслуговуванні за рахунок удосконалення оперативного планування виконання цих робіт. Вісник НТУ. Серія «Технічні науки»: науково-технічний збірник. К.: НТУ, 2016. Вип. 1 (34). С. 56-59.
  3. Оптимізація виробничої структури автосервісу / О.Д. Марков, А.В. Ковальов, А.П. Скиба., О.О. Приз. Вісник НТУ. Серія «Технічні науки»: науково-технічний збірник. К.: НТУ, 2016. Вип. 1 (34). С. 247-254.
  4. Марков О.Д. Фактори розвитку автосервісу . Вісник Національного транспортного університету. Серія «Технічні науки»: науково-технічний збірник. К. : НТУ, 2018. Вип. 1 (40). С. 203-214.
  5. Тарандушка Л.А., Яновський В.В. Ранжування номенклатури послуг для автосервісних підприємств . Вісник НТУ. Серія «Технічні науки» . Київ : НТУ, 2018. Вип. 3 (42). С. 146 – 153.
  6. Савін Ю.Х., Митко М.В. Доцільність створення виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту автомобілів. Вісник НТУ. Серія «Технічні науки». Науково-технічний збірник. К. : НТУ, 2016. Вип. 1 (34). С. 424-429.
  7. Марков О.Д., Веретельникова Н. В. Обслуговування клієнтів автосервісу: навчальний посібник . К.: Видавництво Каравела, 2015. 263 с.
  8. Марков О.Д., Рудковський О.С., Лемешинський С.М. Проблеми управління підприємствами . Вісник Хмельницького національного університету. Технічні науки. 2015. № 2(223).
  9. Сахно В. П., Свостін-Косяк Д.О. Форми організації моніторингу технічного стану транспортних засобів . Вісник Національного транспортного університету. Серія «Технічні науки»: науково-технічний збірник. К. : НТУ, 2017. Вип. 37. С. 373-380.
  10. Андрусенко С.І., Бугайчук О.С. Моделювання бізнес-процесів підприємства автосервісу : монографія . К. : Кафедра, 2014. 328 с.
  11. Лудченко О.А., Лудченко Я.О., Чередник В.В. Управління якістю технічного обслуговування автомобілів: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / за ред. О.А. Лудченка. К. : Ун-т "Україна", 2012. 327 с.
  12. Субочев О.І. Підвищення ефективності автосервісних підприємств на основі пріоритетів транспортного процесу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.22.20 «Експлуатація та ремонт засобів транспорту» / О.І. Субочев. Київ, 2001. 20, [1] с.
  13. Погорєлов М.Г., Ларін О.М., Субочев О.І. Оптимізація показників функціонування автосервісних підприємств з урахуванням факторів пріоритетності . Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. СНУ ім. Володимира Даля. Луганськ, 2011. № 6(120). С. 78 – 84.
Copyright (c) 2020 О.І. Субочев, Д.С. Білий, О.Є. Січко