DOI: https://doi.org/10.32515/2414-3820.2021.51.227-238

Аналіз комп'ютерних систем візуалізації з метою алгоритмізації обґрунтування щодо їх використання

О.Д. Дрєєв, Б.Ю. Железняк

Об авторах

О.Д. Дрєєв, доцент, кандидат технічних наук, Центральноукраїнський національний технічний університет, Кропивницький, Україна, e-mail: drey.sanya@gmail.com, ORCID ID: 0000-0001-6951-2002

Б.Ю. Железняк, студент, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, e-mail: bzeleznak@gmail.com

Анотація

Проектування програмного забезпечення передбачає використання кількох фреймворків, які хоч і скорочують час розробки програмного забезпечення, але мають свої можливості, недоліки та переваги. Використання фреймворка також накладає на проект певні архітектурні особливості, які залежать від обраного каркаса. Тому перед інженером-програмістом постає інтелектуальне завдання створення архітектури програмного забезпечення з вибором із ряду доступних фреймворків та з урахуванням їх впливу на функціонування системи в цілому. Результат проектування є важливим кроком, який може вплинути на успіх проекту. Тому в даній роботі розглядається проблема посилення об’єктивної складової у процесі вибору фреймворку, зокрема системи комп’ютерної візуалізації при створенні архітектури програмного забезпечення. В результаті запропоновано метод вибору системи візуалізації, який базується на аналізі завдань до системи візуалізації з виведенням вимог до побудованого зображення. Показано застосовність багатокритеріальної оптимізації для поділу застосовуваних систем візуалізації та вибору найкращої з них.

Ключові слова

проектування, програмне забезпечення, прийняття рішення, комп’ютерна система візуалізації

Повний текст:

PDF

References

1. Skyba, O.P. (2019). Komp'iuterna hrafika [Computer Graphics]. Ternopil' : Ternopil's'kyj natsional'nyj tekhnichnyj universytet imeni Ivana Puliuia [in Ukrainian].

2. Matsenko, V.H. (2009). Komp'iuterna hrafika [Computer Graphics] . Chernivtsi: Ruta[in Ukrainian].

3. Novozhylova, M.V. & Myronenko, V.V. (2015). Komp'iuterna hrafika [Computer Graphics]. Part 1. Kh.: KhNUBA [in Ukrainian].

4. Bilukha, M. T. (2002). Metodolohiia naukovykh doslidzhen [Research methodology]. Kyiv: ABU [in Ukrainian].

5. Ehrgott, M. & Gandibleux, X. (2004). Approximative Solution Methods for Multiobjective Combinatorial Optimization . TOP. Sociedad de Estadística e Investigación Operativa. Part. 12. Vol. 1. [in English].

6. Michael Klappenbach Understanding and Optimizing Video Game Frame Rates // December 16, 2020. www.lifewire.com. Retrieved from https://www.lifewire.com/optimizing-video-game-frame-rates-811784 [in English].

7. Heroes Might of Magic 3; www.ubisoft.com. Retrieved from https://www.ubisoft.com/ru-ru/game/heroes-of-might-and-magic-3-hd [in English].

8. Kris Fadina Bol'shoe issledovanie pro svet v igrah [Chris Fadina A great study on lighting in games]. 10 avgusta 2020. cyber.sports.ru. Retrieved from https://cyber.sports.ru/tribuna/blogs/betterthansex /2812994.html [in Russian].

9. Ulutshennaja grafika s trassirovkoj luchej i DLSS [Improved graphics with ray tracing and DLSS]. www.nvidia.com. Retrieved from https://www.nvidia.com/ru-ru/geforce/rtx/ [in Russian].

10. Vladislav Mironovich. Chto takoe trassirovka luchej i nuzhna li ona nam v igrah [What is ray tracing and do we need it in games]. 01.05.2020. blog.allo.ua. Retrieved from https://blog.allo.ua/chto-takoe-trassirovka-luchej-i-nuzhna-li-ona-nam-v-igrah_2020-05-51/ [in Russian].

11. Unity Toon Shader mul'tjashnyj shejder (1): mul'tiplikacionnaja raskraska [Unity Toon Shader cartoon shader (1): cartoon coloring]. russianblogs.com. Retrieved from https://russianblogs.com /article/4312217817/ [in Russian].

12. Toony Colors Pro 2. assetstore.unity.com. Retrieved from https://assetstore.unity.com/packages/vfx /shaders/toony-colors-pro-2-8105 [in English].

13. AutoCAD overview. www.autodesk.ru. Retrieved from https://www.autodesk.ru/products /autocad/overview [in English].

14. Make something Unreal. www.unrealengine.com. Retrieved from https://www.unrealengine.com/en-US/unreal [in English].

15. Vstrechajte Unity Gaming Services [Meet Unity Gaming Services]. unity.com. Retrieved from https://unity.com/ru [in Russian].

16. The Freedom to Create . www.blender.org. Retrieved from https://www.blender.org/about/ [in English].

17. GODOT showcase . godotengine.org. Retrieved from https://godotengine.org/showcase [in English].

18. Romaniuk, O.N. & Romaniuk, S.O. & Piddubets'ka, M.P. (2013). Analiz metodiv anizotropnoi fil'tratsii [Analysis of anisotropic filtration methods]. Vymiriuval'na ta obchysliuval'na tekhnika v tekhnolohichnykh protsesakh – Measuring and computing devices in technological processes, 2, 123-128 [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія

  1. Комп’ютерна графіка : конспект лекцій для студентів усіх форм навчання спеціальностей 122 «Комп’ютерні науки» та 123 «Комп’ютерна інженерія» з курсу «Комп’ютерна графіка» / Укладач: Скиба О.П. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019. 88 с
  2. Маценко В.Г. Комп’ютерна графіка: навч. посіб. Чернівці: Рута, 2009 . 343 с. ISBN 966-568-846-4
  3. Новожилова М.В., Мироненко В.В. Комп’ютерна графіка. Ч.1: навч.-метод. посіб. Х.: ХНУБА, 2015. 60 с.
  4. Білуха М. Т. Методологія наукових досліджень: підруч. К.: АБУ, 2002. 480 с.
  5. M. Ehrgott and X. Gandibleux. Approximative Solution Methods for Multiobjective Combinatorial Optimization . TOP. Sociedad de Estadística e Investigación Operativa. 2004. Т. 12, вип. 1.
  6. Michael Klappenbach Understanding and Optimizing Video Game Frame Rates // December 16, 2020. URL: https://www.lifewire.com/optimizing-video-game-frame-rates-811784
  7. Heroes Might of Magic 3. URL: https://www.ubisoft.com/ru-ru/game/heroes-of-might-and-magic-3-hd
  8. Крис Фадина Большое исследование про свет в играх // 10 августа 2020. URL: https://cyber.sports.ru/tribuna/blogs/betterthansex/2812994.html
  9. Улутшенная графика с трассировкой лучей и DLSS. URL: https://www.nvidia.com/ru-ru/geforce/rtx/
  10. Владислав Миронович. Что такое трассировка лучей и нужна ли она нам в играх . URL: https://blog.allo.ua/chto-takoe-trassirovka-luchej-i-nuzhna-li-ona-nam-v-igrah_2020-05-51/
  11. Unity Toon Shader мультяшный шейдер (1): мультипликационная раскраска. URL: https://russianblogs.com/article/4312217817/
  12. Toony Colors Pro 2. URL: https://assetstore.unity.com/packages/vfx/shaders/toony-colors-pro-2-8105
  13. AutoCAD overview. URL: https://www.autodesk.ru/products/autocad/overview
  14. Make something Unreal . URL: https://www.unrealengine.com/en-US/unreal
  15. Встречайте Unity Gaming Services. URL: https://unity.com/ru
  16. The Freedom to Create. URL: https://www.blender.org/about/
  17. GODOT showcase. URL: https://godotengine.org/showcase
  18. Романюк О.Н., Романюк С.О., Піддубецька М.П. Аналіз методів анізотропної фільтрації. Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах. 2013. № 2. С.123-128
Copyright (c) 2021 О.Д. Дрєєв, Б.Ю. Железняк